Geshe Gedun Tharchin viaggio a NEPAL 2022
(Followed by English version)
Come previsto, dopo 45 giorni (da novembre a metà dicembre) di vacanza in Nepal che trattava di una visita alla casa di famiglia dopo 3 anni! Fu un viaggio già preparato all'inizio dell'anno 2020 che ho dovuto rinunciare a causa della pandemia!
Questa volta il viaggio è stato molto significativo e utile per tutti, per me, per i miei genitori, fratello e famiglia, per aggiornare sia il samsara che il nirvana. I miei genitori in buona salute e con grande spirito di Dharma.
Le nuove stanze a Pokhara sono state sistemate bene. È stato molto bello invitare monaci e amici al tempio nella nuova stanza per la puja e il pranzo per diverse volte.
Anche a Kathmandu è stato molto bello fare una breve gita, questa volta solo allo SWAMBU NATH STUPA, che è forse il più antico luogo sacro di Kathmandu.
Concludo qui un breve resoconto del mio viaggio in Nepal 2022.
SARVA MANGALAM
NEPAL VISIT 2022
As planned, after 45 days (November to mid-December) of vacation in Nepal which was a visit to the family home after 3 years! A trip was already prepared at the beginning of the year 2020 that I had to give up because of the pandemic!
This time the trip was very meaningful and useful for everyone, for me, my parents, brother and family, to update both samsara and nirvana. My parents are in good health and in a great Dharma spirit.
The new rooms in Pokhara have been arranged well. It was very nice to invite monks and friends to the temple in the new room for puja and lunch for several times.
Also in Kathmandu it was very nice to have a short trip, this time only to the SWAMBU NATH STUPA, which is perhaps the earliest sacred place in Kathmandu.
I conclude here a brief account of my Nepal 2022 trip.
SARVA MANGALAM